Hot Iron: 4 edzésszint változtatása, garantált fogyás!

Hot Iron

Hot Iron: 4 edzésszint változtatása, garantált fogyás!

Első ránézésre kizárólag 150 kilós izompacsirtáknak ajánlott! Valójában azonban átlagos testalkatú hölgyek és urak is űzhetik. Kezdetben az izomláz, később a szálkás izomzat és tökéletes alak garantált. Kell más?

A Hot Iron ideális mozgásforma hölgyeknek és uraknak egyaránt, akár szálkás izmokra, akár nagyobb állóképességre, akár karcsúbb alakra vágynak. A kezdetben megemelhetetlennek tűnő súlyoktól nem kell félni. A legtöbben úgy indulnak neki, hogy „ez nekem úgysem menne”, aztán megpróbálják, s meglepetten veszik észre, hogy edzésről edzésre egyre többet bírnak.

Végig kétkezes rúddal dolgoznak, eleinte súly nélkül, majd súllyal – mindenki akkorával, amekkorát bír, kíván. Nem cél a másik túlszárnyalása, kizárólag magának kell bizonyítania mindenkinek. Az edzés után pihenőnap ajánlott, hogy a szervezet regenerálódhasson és elinduljon a zsírégetés. A mesterhármas: edzés, helyes táplálkozás, pihenés. Sokan a tökéletes alak eléréséért kizárólag koplalni hajlandók. Ilyenkor a szervezet hozzászokik az „etióp körülményekhez”, és tartalékolni kezd: lelassítja az anyagcserét, leépíti az izmokat, mert azok több kalóriát használnak fel, s egy idő után az illető azt veszi észre, hogy hiába eszik mindössze egy almát egész nap, már attól is hízik. Az izmok építésével felgyorsul az anyagcsere, így ehetünk többet is, nem fogunk hízni. Azonban, két-három hét, míg ez a folyamat beindul. A kitartóknak heti egy kiló mínusz tartós fogyást garantál a Hot Iron.

A Hot Iron lényege a terhelés-pihenés váltogatása. Az eredetileg német edzésmódszert egy gyógytornászokból, orvosokból, pszichológusokból, testneveléstanárokból álló csapat dolgozta ki, így megfelelő arányban tartalmazza a különféle gyakorlatokat. A négy edzésszint (0. szint: felkészítés gumikötéllel, 1. szint: technikák elsajátítása, 2. szint: összetettebb gyakorlatok, 3. szint: nagy súlyokkal végigdolgozott, pörgős edzések) újra- és újrakezdése változatosságot és folyamatos kihívást jelent, így az izmok nem „unják meg” az ismétlődő mozgásformákat. Egy-egy szakasz ideális esetben 8-12 hétig tart, ez idő alatt úgy sajátíthatják el a Hot Iron-osok a technikát, hogy szervezetük még nem szokik hozzá. S amikor a harmadik szint után újrakezdik az elsőt, azt veszik észre, hogy sokkal profibban megy.

A lányok legtöbbje attól tart, hogy a Hot Iron-tól úgy fog kinézni, mint Schwarzenegger.
Gondoljunk bele: egy női táska 4-5 kiló, egész nap ide-oda tesszük, visszük. A Hot Iron sem dolgozik – feltétlenül – nehezebb súlyokkal, csak a formájuk más. A nagy súlyokkal hosszú ideig végzett gyakorlatok az állóképesség fejlesztése mellett szálkásítanak, nem az izmok méretét növelik, ill. azt csak a férfiak esetében. Ennek a biológiai oka egyszerű, a férfiak tesztoszteron szintje jóval magasabb, ez kell az izmosodáshoz. A nők formásodnak és szálkásodnak. Ráadásul, ezzel az edzésformával búcsút inthetünk hát- vagy térdfájdalmainknak, illetve a folyamatos számítógép előtt végzett munka okozta rossz testtartásunknak is.

A növésben lévő szervezet esetében óvatosan kell bánni a súlyzós edzésekkel. Egyébként nincsenek korhatárok a Hot Iron-ban.